söndag 29 april 2012

Påträngande Gravidbesked!

Först av allt: TUSEN TACK FÖR ERA VARMA HÄLSNINGAR ang pappas bortgång!!! Det värmer verkligen mitt hjärta att känna allt ert stöd i denna svåra hemska stund! TACK!!!

URSÄKTA SPRÅKET I DETTA INLÄGG: Måste bara få vädra ur mig!!!

När vi var i kyrkan idag och talade med prästen ang pappas begravningscermoni så kom det förbannade mms:et. En nära väninna hade den goda (???) smaken att mms:a sin ultraljudsbild till mig idag.

I texten skrev hon att "h*n kommer till oss i augusti"

Mitt svar blev kort och kallt. "Kul! Är på möte med prästen ang pappas begravning".

MEN ASSÅ???? HALLÅÅÅÅÅ??? HUR faaaaaan är kompisen funtad??? Varför valde hon all tala om idag att hon är gravid i vecka 20, typ? Hon har ju inte "Haft tid att träffas " på 1 år och 2 månader, då jag hälsade på henne. 

Tredje barnet, för hennes del. Först en son, sedan en dotter, nu en trea.

Klart att det är kul för henne. MEN FÖR TUSAN HAKAR!!! Har jag inte sorg nog som det är???? Måste hon påminna mig om det goda i livet, det jag troligtvis aldrig kommer att få uppleva. Jag vill oxo bli mamma, det vet hon mycket väl. Det har vi talat om sedan vi träffades i ÅK7!!!

Eller har hon ålders-ångest??? Hon är äldst av 11 syskon och hon har bara 2 barn. Alla hennes småsyskon har minst 3-4 barn. Hennes kusin (3 år yngre) har 7 barn.

Hur som helst. Detta var ingen nyhet som gjorde mig glad på nåt vis. Bara en nyhet som pressade ner min i dyngan ännu mera. 

Hur orka kravla sig upp nu??????????????????????????

Fy tusan så tungt det blev nu.

Super-ogravida Ninna


7 kommentarer:

  1. Beklagar din pappas bortgång. Man får hoppas att du snart får uppleva lite lycka igen. Ang. din sk. vännina så hade jag en som med mailade mig och berättade att hon var gravid i v. 20 mitt i mitt pågående missfall nr. 2. Sedan hade hon den goda smaken att sms mig mitt i natten när barnet kommit fast jag då hade brutit kontakten. En del är bara för mkt. Lägg inte energi på dem. Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Men...vilken idiot.
    Förlåt, men det var den första tanken som föll över mig. Som att du inte hade nog med sorg över förlusten av din far. Stackare...
    Jag HADE en kompis som var smaklös nog, att skicka sin alla hjärtans dag hälsning på ett vykort med en baby på. Genomtänkt?? Man undrar.
    Jag skrev HADE, för jag har placerat henne på bekantskapslistan nu. Jag orkar inte med idiotfasoner. Hon visste precis vad vi gick igenom och att missfall kantat vårt liv...ÄNDÅ väljer hon ett sånt kort. För att jävlas kan man ju undra.

    Hoppas det gick bra i kyrkan.
    Kändes det ok med prästen? När man ska ta avsked av någon, då vill man ha förtroende för prästen.

    Kramar till dig.
    Hoppas du får några minuter här och där, då du kan tänka på annat...

    SvaraRadera
  3. Så extremt osmidigt av din vän! En "vän" som "aldrig har tid att ses" och som vet att din pappa gått bort och som vet att ni kämpar för barn....Var hon tvungen att meddela dig detta just nu? Hon hade kunnat vänta ett par veckor, hon har ju redan väntat så länge med att berätta!! Varför kunde hon inte vänta? Så jäkla osmidigt och sååå himla icke-sympatiskt, så ego och så självupptaget!

    SvaraRadera
  4. Men herregud. Saknar den människan insikt och taktfullhet helt och hållet? Hur kan man bara bete sig på det sättet? Av alla dagar och av alla sätt väljer hon att delge dig nyheten just då och sådär? Om jag vore du skulle jag nog sätta mig ner och skriva ett mail där jag beskriver hur sårad jag blev.
    Hon är ingen riktig vän. Stor kram på dig och styrka i det du går igenom nu!

    SvaraRadera
  5. Förstår att det frestar på dig =( Beklagar din pappas bortgång och allt annat. Tror du är rätt ute när du funderar över att din väns egna våndor, antagligen ville hon snabbt smsa ut för alla att det var en 3:a på väg och tänkte inte på andras olycka utan är bara i sin egna snurr, i brist på andra saker kan det säkert kännas stort för henne att inte ha så många barn i jämförelse med syskonen. Men tänk jag trodde man inte ville ha så många barn om man hade vuxit upp i en stor familj =)

    Kram till dig, mycket du kämpar dig igenom just nu.

    SvaraRadera
  6. Otaktiskt av din vän (om det nu kan räknas som en vän???)

    SvaraRadera
  7. Fasiken vad surt!! Jag tänker på dig! Min bästa kompis har precis förlorat sin far i dagarna (cancer)...hennes blogg: www.resantilldetperfekta.blogspot.com

    Om du orkar har du en utmaning att hämta hos mig. Kram Lila

    SvaraRadera